Ibland.

Blir jag less på folk.
En vänskap tycker jag ska gå åt båda hållen.
En vänskap ska inte vara full av regler som man måste
följa och om man inte gör det, ska man känna sig dålig.
Nej, jag ringer inte varje dag. Jag skickar inte sms jämt
och jag skriver inte på msn. För jag har massvis att göra.
Jag har inget rum på 12 kvm som ska städas utan en lägenhet på 58.
Jag har tvätt att ta hand om och en hel del plock, 2 kattlådor
som ska tömmas ett par gånger i veckan.
När jag har jobbat natt, då är jag så jävla död i kroppen att
jag knappt orkar stå, och jag har ingen som lagar mat åt mig?
Ingen som städar åt mig, handlar åt mig eller gör mina ärenden.
Det är sånt jag måste göra själv. Och i påsk har jag jobbat extra.
Extra över 70% alltså. Så jag har jobbat heltid och haft sjukt mycket
saker, så om jag inte hinner skicka ett sms och ett samtal så förlåt,
men gör det mig till en dålig person, då är det väl så då.
Jag känner mig rätt hjälplös. Jag är ingen sån som är en super-umgåsare.
Jag gillar det, i rätt mängd. Jag är sån helt enkelt. Förlåt för det också.

Sen i helgen har jag:

Jobbat dag
Jobbat extra
Jobbat TB
Skaffat Person-bevis
Skaffat Pass
Storhandlat
Städat
Skickat viktiga Mail
Inventerat på jobbet
Ringt massa samtal
Lagat mat varje dag
Träffat Sterre
Fixat med några (än så länge) hemliga ärenden
Fixat med ledighet
Varit i stugan
Grävt ur bilen ur snön mitt i skogen när vi körde fast
Nykonsultutbildning i Falun
Övningskört dom första gångerna
Vart på 2 påskmiddagar
1 kalas
Försökt ge min familj lite tid

Idag blev allting så mycket innan vi skulle på utbildning att jag bara grät.
Av frustration och en del av utmattning, för jag blir så triggad av allt jag
ska göra att jag inte ens kan sova. Jag bara planerar och planerar.
Och nej, jag försöker inte låta duktig här, jag försöker bara få folk att förstå.
Jag har inte haft en sekund för mig själv sen igår natt vid klockan halv 3 då
jag satt och målade naglarna, läste ELLE och drack vatten & tog mina antioxidanter
för att försöka bli frisk.
Visst, jag har ju inte alltid mycket att göra, men är det så fel att vilja bara vila
när man väl har en stunds ledighet över? Ska man känna sig dum för att man är trött?

Så om jag har lämnat ute någon och någon känner sig besviken på mig.
Så är jag ledsen, väldigt ledsen för det. Men jag har haft väldigt fullt upp.
(Och jag är inte ironisk nu, jag är faktiskt ledsen över att jag inte hör av mig
till någon alls, men just dom sista veckorna, har det vart rätt jobbigt.)


Men jag ska fortsätta och inte låtsas om det där nu, för nu ska det vara POSITIVITET här.
Jag orkar inte mer negativitet, det gör mig deprimerad.

Kommentarer
Postat av: Deniz

Ta hand om dig först Sofie <3, det är det som är viktigast.

2010-04-07 @ 03:55:24
URL: http://bengibong.blogg.se/
Postat av: :D-K /Dennis

Ja du är viktigast ^^ Vi vill ju inte att vår lilla Sofie ska gå sönder :P

2010-04-08 @ 21:18:36
Postat av: Soffy

Tack mina sötnötter! Ni är <3 !

2010-04-09 @ 03:37:47
URL: http://soffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0