Stugan!

Så, igår var det alltså dax igen!
Att åka till Orsa finnmark och STUGAN!
Så himla härligt att det var sol och varmt igår!


Panorama taget precis ovanför Emådalen!


Sen kom vi iallafall fram till stugan och möttes av hundskall!
En glad Salka kom och mötte oss, och Addes föräldrar tätt inpå.
Medans vi satte på oss täckbyxor frågade dom ifall vi var sugna
på att ta skotern ner till sjön och grilla korv, och gissa om vi var det? ;P


Korvsugen Soffy! Hahaha (:


Jag, Salka och Monika gick första biten, sen precis efter det här kortet
vek vi av och gick i skogen, lite svårt att pulsa så, svettiga blev vi!
Sen kom Adde med skotern ungefär halvvägs, och eftersom Salka
vägrar åka skoter, så åkte jag och Adde sista biten (:

En väääldigt vacker bild i förbi-farten.


Fika bullar vid sjön. Jag vet, jag är rätt modig som ens lägger ut dessa
bilder på mig, haha :D Vad ska folk tro??



Resten av dagen satt vi här nästan och myste, åt godis, bullar, drack påskmust
och käkade korv och grejjer. Sen packade vi ihop allting vi hade haft med oss
och så tog jag och Adde skotern med släp igen, sen fick vi koppla av släpet på
vägen och dra över skotern över den värsta geggan med lera och slask,
sen drog vi över släpet. Sen la jag mig och vilade i en 40 min kanske medans
Addes pappa grillade kött och Monika värmde potatisgratängen.
Jag hade bara sovit 5 timmar så jag vart helt slut när vi kom hem :P
Men sen var VIPS maten klar och vi satte oss till bords igen.


Middag! Jättegott :D

sen satt vi resten av kvällen med fotogenlampan tänd och pratade och
drack congacs-glögg. Det var supergott faktiskt! Fast Adde drack inte,
för han skulle ju köra hem sen igen.

Mer bilder får ni se på fejjan eller på bdb :D PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0