Helg?

Nej nu skojar ni med mig.
Jag fick iallafall sova 9 timmar innan jag vaknade och började städa.
Fan vad vackert det nästan är här. Som pedant blir jag irriterad på
saker som står framme. Saker som inte har ett eget skåp som man
kan ställa in dom i, om det inte är saker i matchande färg till tex,
gardinerna då. Då går det bra. Ska snart bygga ihop min rumsavdelare.
Tror jag iallafall! Allting annat jag köpte passar iallafall as-bra.
Jag måste vara bäst på att handla? Jag köpte även ett påslakan set
åt Sterre. Inte för att det är någonting fel på kuddarna i grönt,
rosa, blå, vit med fallskärpshoppare på eller täcket i andra färger.
Men nu fick det bli blått. Som hans tapeter. Det matchar!
Tänk att jag kan föra in min matchning i andra folks hem.
Vad lycklig jag blir!

Sen så är AP sugen på att laga mat. Riktig fancy-pants mat.
Otroligt länge sen jag ens gjorde en tre-rätters.
Snart ska det hända, snart! Det är lugnt, mina skills från
Hotell & restaurang kommer inte att försvinna, det enda jag lärde mig
där som jag inte redan kunde var ju typ vikten på en köttbulle.
Och den har jag glömt. Allt slit för ingenting alltså.

Nu ska jag äta äggröra.
Den som skrattar får däng. Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Sterre-mamma

Tack Sofie för att du för in lite kvinnlig touch i det hemmet ;) I ärlighetens namn så tror jag Sterre uppskattar det, men nog är lite för bekväm - eller vad det nu är - för att själv ta såna initiativ.... shit, nu blir han sur för att mamma lägger sig i och tycker om sånt som hon inte har med att göra ;)

2010-06-06 @ 20:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0