IKEA.

Äntligen är dagen här.
Om tio minuter från och med NU är klockan så mycket
att det är IKEA-time! Alltså en Onsdag. En ledig sådan.
Jag ska handla! Shoppa! Stuff! Kläder! Gimmeh!

Idag har jag haft det asbra. Förutom att dom började borra
i väggen och slita loss kakel från snubbens badrum ovanför vid halv 8.
Jag ville döda dom. Slita av dom öronen hela högen.
Men jag åkte helt enkelt hem till sterre och sov där så länge.
3 timmar skulle min sömn annars ha legat på & det funkar ju inte.
Senare på dagen åkte jag till Malin! Vi solade, jag fick iste och lämnade
hennes Mary Kay Subtle Tanning Lotion! Hon blev happycat!
Efter det åkte jag tillbaka till Sterreman och vi bestämde oss för
att laga lite foodz. Vi gjorde egna potatisklyftor med lite haxxkryddor,
nå slags korv, typ stark tjorre och nå annat i ugn och sen hade vi ingen sås.
Det som fanns i sterres skafferi var svamp på burk och majs.
Och eftersom vi inte gillar svamp blev det ju ingen svampsås.
Sterre har typ alla kryddor hemma som INTE passar att ha i sås.
Tex grillkrydda. Eller buljontärningar från 2003. Det sket vi i.
Vi (läs jag) gjorde sås iallafall, bottenredning - Here i come!
Men det blev så jävla lyckat och SÅ himla gott tillslut.
Vi var facinerade av oss själva (läs mig).
För oss var det som om vi hade kokat soppa på spik.
Det får bli nästa gång.


Man får hålla hårt om prinsessan fetröv så att hon inte surar ur.


Min sista muffins. Detta ska bli min frukost imorrn.
Jag längtar redan!

Kommentarer
Postat av: Sterre-mamma

Säg till Sterre att han skall ha creme fraiche hemma!!! Funkar alltid och är suveränt (och lätt) att göra sås på! Men det där med sås på spik verkar ju också funka ;)

2010-06-02 @ 21:29:16
Postat av: Soffy

Hahah jaa jag vet! dom brukar ha det ofta! Men sterre är inte så superförtjust i det däremot :D Hahaha. Men idag köpte han bea på burk! Det gillar han ;)

2010-06-03 @ 22:51:09
URL: http://soffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0