Murklor.

Jag har inte kunnat gå på typ 3 dagar.
Jag har verkligen känt hur det är att vara handikappad.
Men jag fick lov att jobba ändå! Trots att jag var handikappad.
Med mensvärk. Så jävligt grinig har jag vart! Haha!
Det började ju i fredags och då kunde jag inte ens böja mig.
Sen fick jag lov att KLÄTTRA upp i ett annat tåg och det
tog fanimig priset. Jag skickade ett sms till min lillebror
som på sätt och vis är skyldig för mina handikappade ben.
"Jag kan INTE GÅ :(" skrev jag.
"Hahaha :D" fick jag tillbaka. Haha? HAHA? VADÅ HA JÄVLA HA?!
Han vet sin humor han, min lillebror.

Igår då. Det var ÄNNU värre! Jag har sån jävla otur.
Är jag olycksförföljd? Har jag krossat en spegel? 7 års olycka?
Kanske. Någonting sådant.
Jag hade inte åkt hem förrens klockan halv 5 på natten i fredags,
och då träffade jag på två killar som förmodligen var helt bäng,
skitdryga och skrek och höll på och försökte komma in i tåget
när jag städade och försökte få mig att öppna dörren varav jag
gav dom min ALLRA elakaste blick. Den var så elak, att dom gick.
Fast dom kom tillbaka sen och satt utanför affären där nere på tågstationen
och glodde på mig medans jag drog hem.
Sen på lördagen började jag jobba halv 4 och gjorde vänd tåget en snabbis,
blev klar ungefär vid 4 så då gick jag direkt till "stick-tåget" eftersom jag hade
halva kvar från i fredags. När jag väl kommer in dit så ligger det glas krossat
från ett litet fönster i dörren och eftersom det var dubbla rutor och allt,
så var det jäävligt mycket glas. Och en stor sten mitt på golvet.
Jag gick vidare igenom hela tåget tills jag kom till personalrummet och ja,
givetvis så var det jättestora fönstret som dom har där inne helt krossat.
Glas i alla fotöljerna, hela bordet, alla hyllor, inne i skåpen och på diskbänken.
Därefter fick jag stå och prata med SJs ledning, OPC, min chef och polisen
i över en timme, lagom lycklig. Sen var det bara att städa det sista och
så hade jag ju givetvis glaset också. Så det blev 4 och en halvtimmes övertid
sådär direkt. Det hade vart helt lugnt osv om det inte vore för att jag fick dödens
migrän så Adde fick köpa mig någon tablett som var jättestark och inte fick
tas om man är under 18, så blev jag helt snurrig och illamående.
Vid klockan 22 kom polisen och undersökte och hittade lite blod mm och efter
det fick jag snällt gå och göra mitt natt-tåg.
Så jag hoppas dom där puckona åkte fast.
Jag fick ett 12 timmars jobbpass på migrän. Riktigt otrevligt.

Nu är det iallafall bara sista dagen och natten innan jag ska få en vilodag.
Så jag ska käka lite mer godis och sen drar jag och jobbar. Bye!

Kommentarer
Postat av: Sterre-mamma

Sofie; Man får inte säga handikappad. WHO bestämde att det skulle heta funktionshindrad och senare funktionsnedsatt. Man får inte ens säga att man ÄR det, bara att man HAR en funktionsnedsättning. Det är kränkande annars ;) Oavett vad du nu har varit så har du gjort det bra! Du gör din hårfärg rättvisa :)) KRAM

2010-06-20 @ 19:18:14
Postat av: Soffy

Sorry sterre-mamma! det ska inte hända igen!

2010-06-22 @ 01:17:02
Postat av: sannah

uuuuuh, you must loooove out job, right? ;) hade en phett dryg natt idag också, 1½ säck i varje vagn, jag sade många svärord :<

2010-06-22 @ 02:54:07
URL: http://dyeltsbreh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0