Fortsättning!

Så! Jag ljög.
Fast jag visste ju inte att jag ljög innan jag gjorde det.
Jag åkte inte till sollerön! Falskt alarm!
Jag åkte mot skattungbyn! Tills bensinen lyste röd lampa.
Då vände vi! Jag! Vi... Mamma.

Det gick iallafall bra att köra, det var svårare idag.
Somehow? Jag vet inte varför.
varför kollar jag ner på pedalerna?
Ner på växelspaken, försöker klura ut om jag fått i rätt växel.

Mamma- Sofie, kolla vägen?

Jag- men fick jag i trean nu? JAHA vägen ja! juste!


Stenkoll. Alltid.
Varför ska det vara sådär stressigt för?
Kopplingen & bromsen samtidigt.
Sen ska du ta BORT foten från bromsen Sofie.
Sakta släppa upp kopplingen.
Men sen så TJOPP så har kopplingen ploppat upp och bilen segar ihop.
Min fot följer efter kopplingen, den vill det. Den vill inte göra som jag vill.
Sakta finns inte, antingen längst ner eller längst upp. Inget mellanting.
Ska lägga i en blytyngd i skon tills nästa gång.

Nejrå men det är skitkul att köra bil. Ogillar bara att tusen saker händer samtidigt.
Jag blir svettig. Jag gillar inte svettig, det är som att cykla. Jobbigt, svettigt, not good.
Det verkar även som att jag blir sämre ju mer jag kör. Det oroar mig.
Första gången: Inget kärringstopp.
Andra gången: Två st.
Tredje gången: hann inte ens räkna, svor istället.

Men men! nog om det. När jag gick ur bilen här hemma så fick jag ett PÅSKÄGG!
Tack Mamma! Hoppas du läser min blogg nu, tack igen mamma! AJ lav jo forälder.
(När jag var liten sjöng jag forälder istället för forever i engelska låtar och trodde
det var rätt, när mamma försökte rätta mig skrattade jag åt henne och sa att hon
minsann inte kunde lika bra engelska som jag! Jag är en smart flicka, stor som liten.)


Jag kan inte låta bli att vara overförtjust! Det finns massa gott godis i mitt påskägg,
Adde fick ett mindre än mig ( HAH ) och jag vann tio kr på min lott! Bra dag so far!

När jag kom in i lägenheten satte jag mig vid bordet och snokade i mitt påskägg.
Jag lät Diza slåss lite med en halv godis-krokodil, sen käkade jag upp magen på den.
Svansen är påväg bort nu. Nu ska jag äta godis! PUSSPUSS!


Diza, mitt påskägg, vindruvor!


Diza tycker inte påskägg luktar som någonting ätbart.


Vill också ha ett påskägg. Med GODA saker i!

Kommentarer
Postat av: :D-K /Dennis

Snart kommer en dag när du börjar undra vad det var som var så svårt med att köra bil :P Jag kollade också på växelspaken hela tiden :p GE FAN I DET!! Haha xD Man känner vart växlarna är. Håller man inte så hårt i spaken så räcker det att sikta någorlunda rätt så hoppar rätt växel i av sig själv nästan :D

2010-03-31 @ 17:52:14
Postat av: Sofie

Haha tack Dennis :D Ska försöka släppa mitt JÄRNGREPP om växelspaken! Men det kan bli svårt ;D

2010-03-31 @ 21:00:03
URL: http://soffy.blogg.se/
Postat av: :D-K /Dennis

Låter bra ;D

2010-04-05 @ 12:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0