Sminket!



Det här är jag. HELT osminkad. Eller ja, hudkräm från Clinique då.
Jag använder deras hudvård, tvålen, rengöringen och fuktkrämen!

Det första jag gör när jag sminkar mig är att ta på min foundation.
Jag använder bara Mary Kay s foundation. Alla andra märken
går åt gult och det fungerar inte på min vita hud.
Jag tar inte foundation över hela ansiktet, utan en droppe
som jag värmer mellan fingertopparna och duttar ut på de ställen
där det behövs. Tex: Snoken, kinderna & hakan där jag är lite rödare.




Här är då jag i endast foundation, jämnar ut färgen i ansiktet bra
så att det blir lättare att sätta det röda med rouge där man vill ha det.

Efter det här målar jag alltid rouge. Jag använder en ljust rosa rouge
eftersom jag är så ljus så funkar inte rött eller mörkare färger på mig.
Sen fyller jag i ögonbrynen med en penna för blonda ögonbryn.
Jag kan inte ha mörka färger här heller utan blondt passar bra.
Jag har ett födelsemärke precis på hakan som jag älskar.
Jag fyller nästan alltid i det med min blonda penna eftersom jag tycker det är fint.

På bilden under har jag fyllt i det, ögonbrynen och rougen är på!



Så till ögonfransarna & ögonen. Det viktigaste enligt mig.
Jag målar oftast eyeliner längst ut på ögat och brukar inte bry mig
i att måla längst hela randen eftersom det ger ett så översminkat resultat.
Ibland när man går ut eller så kan det passa. Men kan man inte måla
så att ögonen blir "kattiga" ska man nog helst låta bli, för gör man inte
rätt båge blir ögonen "hundiga" & hängiga" istället.
Låter galet, haha men det är sant! Iallafall, jag har långa ögonfransar
men väldigt RAKA, så jag ser alltid till att böja dom riktigt innan jag målar
mascara.




Böjda som tusan! Ser ni? Långa!




Sen på med mascaran! Jag jobbar alltid med den länge och gillar
lite feta ögonfransar! Inte riktigt spindelben kanske men jag tycker inte
man ska dra ett streck mascara och sen låta det vara. Då lägger ju
sig fransarna ner igen och torkar så? Fult! Då kan man låta bli.
Iallafall! Slutresultatet!


Om man målar underfransarna eller inte är ju valfritt, men när jag
vardags-sminkar tycker jag inte att det är så viktigt.
Man får en mer "öppnare" blick om man låter bli!
Härligt om man har små ögon.

Lite konstigt ljus i skillnad mot de andra för att jag sitter i bilen på
förmiddagen, men ändå (:



Kommentarer
Postat av: Deniz

bra inlägg! Du borde testa att göra en smink videoblogg ;P

2010-03-02 @ 05:26:25
URL: http://bengibong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0