Wajn?

Shit vad dåliga dagar jag haft dom senaste.. veckorna?
Idag tex. Jag sov 3 timmar igår. Efter att jag jobbat natt givetvis.
Slitigt med att moppa golv som ändå ser nästan lika dassiga ut efteråt.
Mina skuldror är värst åtgångna idag. Det som gör mig riktigt förbannad
är SJs jävla hittepå att skicka på mer vagnar. Hur kan man göra så?
Tänk om ni kom till jobbet och så säger dom jaa nu har ni en timme till
att göra förresten! För vi kände för det =) HA SÅ SKOJ!
Hur skulle ni må? Skulle ni bli förbannade? Jaaa det skulle ni.
Sen ska man ringa till nå jävla nissar i stockholm och förklara för dom hur
dom ska göra sitt jobb också.

Soff- Hej! Det här är från ISS trafficare i Mora, tåg 48 som står på spår 1
har inkommit med 1 vagn utöver beställningen.


Nisse- Tåg 78? 78???

Soff- Nej, alltså FÖRTIIO-ÅTTA.

Nisse- ah firti åtta. Så, hur ska jag göra nu? Felanmäla?

Soff- Ehm jaa.. Nej men.. Du ska lägga till den i beställningen?

Nisse-.... oookej... Ah mm. Okej tack för samtalet!


Tror ni på allvar jag får betalt för den vagnen? Det tror inte jag.

Jag har jobbat dag idag också och JAPP! En extra vagn där också. Fyfan.
När jag kom in i bistron blev det dödstyst. Kan ha någonting att göra med
att jag har blodsprängda ögon och trollhåret of DOOM.
Ser ut som jag knarkat i 90 år ungefär.
Jag sa HEJ! dom sa Mmm. Alltid lika trevliga!

Sen försökte jag iallafall vila någon timme.
Då börjar först två moppe-pojkar åka RUNT RUNT RUNT
utanför fönstret. Min plan var att sticka pinnar i hjulen på dom.
Men mamman kanske blir arg om dom trillar av och halvt slår ihjäl sig.
Så jag lät bli.

Men SEN började idioten på övervåningen spela DUNK DUNK DUUUNKA DUNK.
Då blev jag fan tokig. Jag skrek JAG KLARAR INTE MEEEEEEEER!!
Och nu sitter jag här. Han spelar än. Vad är straffet för att döda en dryg granne?
Är förmodligen lättare att sova i fängelset. Det börjar kännas lockande.

När jag var ungefär en sekund från att antingen börja grina eller skrika får jag ett sms.

-Hej Pökbruden, jag har dina mazariner iallafall.

(Och nu menar ju inte sterre att jag är ett pök som i typ.. ronny & ragge!
utan Pök är ju faktiskt mitt ful-ord för dåliga saker.
Även om jag nu är ett pök och ingen dålig sak..)


Och DÄR, har vi anledningen till att Sterre är min allra bästa bästa kömpis.
Timingen?
Jag kan ju inte grina nu, jag ska ju få mazariner sen. Awesome!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ta o byt jobb :) Du orkar inte mer....

2010-05-14 @ 19:43:30
URL: http://fightingfish.blogg.se/
Postat av: Soffy

Man lär ju ska ha pengar också :P Det är inte bara att "byta jobb" när halva Mora går arbetslösa i min ålder. Man får jobba på & bita ihop helt enkelt

2010-05-17 @ 20:21:12
URL: http://soffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0