TågeN


För fjärde året i rad åkte jag med Kortvasantåget ner till Oxberg för att jobba.
Samma nissar som vanligt, otroligt snälla & man får massa gott!
First thing på morgonen träffade vi Christoffer från skåne & det första jag får är en kram!
Hahaha, ja det var härligt att man är ihågkommen :P


Det var så tidigt på morgonen att jag ser helt förstörd ut. Haha.


Kexchoklad, lypsyl, skavsårsplåster, coca cola & vatten, sallad & mackor.
Allt :>


Rickard hade redan Cola med sig i en vattenflaska han!


Men mer blev det!


Ena halvan av tåget!
21 vagnar totalt! Snacka om att folk glodde när vi rullade in i Mora igen :P


Främre halvan av tåget, vi åker i en sväng och jag står i mitten ungefär & tar kort.
Så bakre halvan är minst lika lång!

Sen hade jag inte tid med mer kort för då jobbade jag!
12 timmars jobb där, sen hem & sova och 5 timmar till ;)

DAG 2.


I ett tåg från 1919 och otrevlig personal var detta tåget ingen höjdare :P



Tyvärr en ganska ful panorama på tåget :P
Orkade inte vara seriös ville bara HEM efter detta alltså.
Tur att Micke från SJ-Event var med, han var givetvis trevlig!
Och alla på SJ-Event verkar heta Mikael & kallas Micke?


Sliten som en räv körde vi 12 timmar till.


Allting var gammalt & häftigt däremot!


förutom vissa av toaletterna som var ett hål rätt ner på spåret!
Hahahaha, FY!


Det vi fick på det här tåget var blåbärssoppa :P hahah...


Jag var iallafall supernöjd över att äntligen komma hem sen.



Diza var också nöjd över att mamma äntligen var hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

sv; Japp det kan man :D gratis! tihi, följa med mig på torsdag? :D Kram!

2011-02-28 @ 18:29:21
URL: http://meeela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

sv; Jaa jag hade tänkt att ta 09:40 bussen in till mora, ska vara på ams klockan 10. Så klockan 11 hade jag tänkt gå dit :>

2011-02-28 @ 19:37:33
URL: http://meeela.blogg.se/
Postat av: Deniz

fattar inte hur du orkar men you go girl ;)

2011-02-28 @ 19:50:11
URL: http://bengibong.blogg.se/
Postat av: Deniz

Sv: Jaaaaa men vafan kan du nästa helg kanske?

2011-03-01 @ 02:37:18
URL: http://bengibong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0