Träning, mat mm.

 
Jag kom på att det kanske är många som funderar över min
träning och kost mm?Jag vill inte berätta allt för mycket om vad jag gör hittan
och dittan eftersom alla är så olika.
Det som är rätt för mig, behöver inte vara rätt för dig och så vidare.
Dessutom tror jag inte många tjejer styrketränar som läser den här bloggen,
och då försöker ni ju inte bygga eran kropp på något vis,
och behöver därför inte bry er om någon speciell kost heller.
Om ni inte bara känner för att leva nyttigare eller vad det nu än må vara,
men anyhow!
.
Jag går inte på någon "diet", det är ingenting för mig,
och jag tror inte på sånt. Jag tror heller inte på periodisk fasta mm för MIG,
det skulle aldrig gå, hellre är jag fet. Jag ser till att ligga på bra mängd protein
för min kroppsvikt, jag äter kolhydrater därför att det är kroppens enklaste
och enligt mig alltså bästa sätt att få energi,
och jag äter fett för att kroppen behöver det,
 varför kan ni läsa i någon tråd om kost om ni inte vet sådant redan.
Det jag dock försöker undvika är snabba kolhydrater, och onyttigt fett,
men ibland hamnar det sådant på tallriken också.
Jag har inte haft ett satt "mål" för den här sommaren men jag har en
snyggare mage än jag haft på ÅR kan jag säga,
och det är ja stolt över, trots att "absen" lyser med sin frånvaro,
så jag tänker fortsätta äta såhär, mycket mer protein, men nyttigare mat.
Jag äter ca 6-7 ggr om dagen och jag blir hungrig nästan
på klockslagen när kroppen vet att det är dags för mat igen,
så det gäller att alltid ha någonting redo så slipper man missar i kosten.
Jag har och jag gör min matplanering själv, och maten lagar jag också själv.
.
Den här hösten/vintern ska jag dock ha ett mål,
och det är att öka i muskelmassa så mycket som jag möjligtvis bara kan!
Så jag kommer öka mitt kaloriintag för att ligga på ett litet överskott, så att
kroppen får den bästa möjliga miljön för att orka och vilja lägga på mig lite mer massa.
Benen ligger långt efter, och jag tycker jag är väldigt liten överlag, så jag ska försöka jobba
på att bygga nu, det känns riktigt spännande eftersom jag hittills haft mitt BÄSTA år :)
Det kan ju bara bli bättre nu när jag har en bra grund! 
 
Så nu vet ni lite smått om vad jag håller på med just nu! 
Fråga gärna om ni är nyfikna (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0