HEMMA!

Tjohopp.

Så, vi börjar med HUR hotellet såg ut va?








Ja! Så ni ser, utsmyckningen var total & orientalisk var stilen.
Det var så fint överallt och dom städade hela nätterna, även plattorna
mellan poolerna & hotellrummen blev städade på kvällarna.
Så det var great.

På resan till Egypten var jag ganska nervös, allting var ju så krångligt.
Det står att man ska göra ditt och datt tex checka in bagage och sätta på lappar osv,
men det står ju ingenstans HUR man gör det, för att alla antar ju att man givetviiiis
redan har flugit i sitt liv. Men men.
MRS. Hanna Lampinen blev jag också. Undrar vem som hann gifta sig med mig dom
där sista minutrarna på flygplatsen jag... Såg jag gift ut?
Skulle ni hitta en MR Lampinen någonstans kan ni ju höra av er!
(Jag blev även Hanna på heltid eftersom jag heter Hanna Sofie och
inte Sofie Hanna, vilket skulle låta rätt dumt!)




När vi kom fram till Hurghada var det väl en 40º + ungefär!



Snyggar till oss på rummet för att gå på en rundtur!


Smakar lite drink! kan säga att det kändes helt sjukt att bara gå runt och
be om saker och inte behöva betala! Verkligen allting, all mat och alkohol,vatten mm.


Utsikten från balkongen var inte helt fel! Vi fick rum mitt i alltihop,
så det var kort avstånd både till stranden och själva hotellet!


Vi gick ner till stranden i hettan, blev aldrig under 35º ens på kvällen (;


TJUVDOPP! haha (; Man fick inte bada efter 18,30 men vi fick LOV att
känna på vattnet ändå! Det var runt 27 grader i havet och 25 i poolen!



God morgon! Jättesoligt och skönt ute på morgonen, påväg till frukost!




En liiten liten del av matsalen ;)


Arab-vatten! mihi.

Efter frukosten skyndade vi oss ner till först poolen sen stranden för att sola & bada & chilla!


Gångerna efter badade jag i mina brillor! Höhö :>

Poolsoffy

SolarN

Hotellets Kamel Mickey Mouse! haha :D


Stranden!


Ganska blek här första dagen som ni ser, haha. Svettigt!

Sååå härligt med iskall läsk när man solade! Blev nog någon liter tillslut..
Haha (;



På ena sidan är det vattenfall och på andra rutshkana :D Skitskoj!
Och ja... klart jag åkte? Är väl ingen noob heller?

Minibar inne på rummet med massa kall läsk och vatten. Super ;D
vår städare fyllde på den också fast att dom bara skulle göra det 1 gång i veckan!
Han fick bra dricks (;

Mer info får ni sen! Annars får jag skrivkramp (;

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0