Äntligen.

Så är helgen över! Nu har jag min lediga dag,
innan jag jobbar dag & natt tills Torsdag igen.
Igår var jag väldigt fyndig. Riktigt härlig, faktiskt.
Jag jobbade ju natt och var HELT slut när jag väl var klar,
vilket resulterade i att jag kastade moppskaftet åt helvete och
sparkade på dammsugaren när jag inte kunde rulla upp slangen
för dammsugaren rullade iväg hela J*vla tiden!
(Hoppas verkligen inte min chef läser min blogg,
vilket jag tvivlar på. Starkt. Men jag vet inte vad han skulle säga
om min dammsugar-misshandel. Han skulle nog ogilla detta. Starkt.)

Anyhow, när jag väl var klar så hade jag den briljanta idén att jag skulle
gå hem eftersom jag inte hade någon skjuts, jag menar 5 km,
det lär man ju bränna några kalorier på, eller?
Så jag börjar knata. Oooch när jag kommer fram och rotar i väskan,
vad märker jag? Jo! Jag har glömt nyckeln. Så jag fick gå tillbaka
till jobbet, 5km till alltså. Så en mil gick jag efter min mördar helg.
Jag känner mig som starke Adolf. I benen.

Jag har iallafall en dam bredvid mig som kan det här med att ha det skönt.

Jag ska inte berätta för henne att hon ser ut som en död ekorre
när hon ligger sådär. Inte än iallafall.

Ravioli var även en väldigt intressant sak tyckte Diza, inte för att äta givetvis.
För att leka med.


Queen of Ravioli


GTFO!


Vi lyfte lite på locket och lät henne pilla upp en med tassen, som hon
sedan tog i munnen och sprang iväg med för att leka lite.
Sen slängde vi den. Man kan ju inte ha ravioli på golvet lixom.


Nu har jag hört att vi ska åka till Maxi & handla.
jag lär klä på mig någonting, jag sitter fortfarande här i mina
jobbarkläder i storlek alldeles för stora och känner mig ofräsh.
Önska mig lycka till och HÖRS SEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0