Onsdag! På riktigt.

Okej! jag bloggar igen!
Och jag som sa att jag ogillar sånt.
Men jag menar, jag kan palla trycket.
2 inlägg är OK, 11 är inte OK.
Ok? Ehehe.

Fan vad jag diggar katten i hörnet på bdb.
Har ni sett den? ja alltså, det är ju en hund med
också men katten är ju lite roligare.
För katter är roliga. Hundar är blåsta.
Det gör dom också rätt roliga, men inte
lika mycket.

Dom berättar skämt, som man typ inte
hinner läsa. Men det här är bra reklam!
Mer sånt, mer katter & kärringjävlar.


Medans vi snackar roliga katter kan vi ta Masu.
Det är pappas pojke det. Han är kär i Adde och tycker
jag är rätt dryg & översvallande. Jag vet sånt,
jag är kvinnan som talar med katter.


Här sitter Adde och Masse & diskuterar hurvida Masu ska få smaka eller ej.
Masu älskar mat med mycket krydda, så såfort det luktar tacos, eller vitlök
eller något annat starkt, då hoppar han ner från sängen och lunkar in i
köket med bästa tiggarblicken.


Bästa gå-bort Masu med svansen slingrad runt sig.


Jag har även tänkt på en sak gällande matlagning.
Vissa tycker att dom är superduktiga på att laga mat.
Sen frågar man vad dom gör lixom, då äre stekt kött &
ja men, typ strips och pås-bea dom har gjort.
Och jag gillar ju sån mat, det är skitgott!
Men det är också någonting man skulle kunna göra gott
med bakbundna armar & ögonbindel.
Vi käkar ju rätt mycket sånt här hemma för det är så enkelt
och så gott. Och fort går det! Men nej, det är ingenting man
skulle kunna skryta om :P Jag skulle skämmas.
Jag gör ju inte heller avancerad mat så ofta, för jag har
varken pengarna, köket eller redskapen till det.
Det är jävligt synd, för jag älskar att känna pressen med att
ha tusen saker att göra samtidigt, inte riktigt veta om man hinner
eller hur det kommer att bli, måtta på saker och använda BRA redskap.
Jag saknar gasolspisar, grillar och fritöser. Färska kryddor, kvalitets-kött &
att få göra uppläggningar.

Men jag saknar inte morötterna, eller att jobba i storkök.


Dagens middag, strips & rostad vitlök, lövbiff & bea.
Skulle göra vitlökscreme, men hade ingen jävla kräm fräs.
Så då kastade jag in vitlöken i ugnen & rostade lite.
Våran ugn är väldigt trasig nu, hoppas vi får en ny.

Kommentarer
Postat av: :D-K /Dennis

Hoppas jag får smaka din mat nån gång :) Hoppas ni får en flashig varmluftsugn. Dom e f1 bra :P

2010-03-24 @ 18:55:48
Postat av: Soffy

haha ja det hoppas jag med dennis :D men jag tror vi får en likadan -.- och haha ja! det borde du!

2010-03-26 @ 21:37:36
URL: http://soffy.blogg.se/
Postat av: Soffy

haha ja det hoppas jag med dennis :D men jag tror vi får en likadan -.- och haha ja! det borde du!

2010-03-26 @ 21:37:43
URL: http://soffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0