Gymmet


Börjar försöka äta mer för att bygga mer,
Jag orkar ju nästan ingenting för att jag väger ingenting.
Det suger, men det är samtidigt en bra insikt.
Någonstans känner man alltid i bakhuvudet att man borde
kanske banta? kanske sluta äta socker helt?
Åt helvete med den skiten nu. Inpräglad i alla tjejer.
Kan du inte äta, så KAN du inte bygga. Så enkelt är det.
Ska jag bli större måste kroppen ha någonting att jobba med.
Grädde gör ingen skillnad för lilla mig, godis gör ingenting heller.
Inte för att jag menar att man ska käka godis varje dag, men jag
måste sluta känna att det är fel, för någonstans kan ju inte lite godis
vara fel när man väger 49 kilo?



Jag känner att jag börjar öka stadigt nu iallafall, i det mesta.
Orkade jag en gång sist orkar jag 5 gånger nästa gång.
Det är fortfarande lite svårt att acceptera att jag inte får superbiceps
trots att jag tränar lika hårt som dom andra där inne.
Därför måste jag jobba mer med maten och vikten helt enkelt.
Varje gång jag går därifrån så får jag sån endorfin-kick, jag GÖR någonting,
jag ger precis allt jag har, och går därifrån med mer ändå.
Jag hatar folk som ger upp, som inte orkar, inte ger allt.
Man måste ha ett mål! Man kan inte gå till gymmet 1 gång i veckan
och tro att man ska bygga muskler, du kanske kan bränna någon kalori
men för att det ska hända någonting så måste du jobba HÅRT.
Tro på mig, jag började verkligen från noll.
Killar är puckon och tror att tjejer börjar på samma ruta, men så är det inte.
"Hur mycket tog du i bänk näru börja rååhhh? ;) "
Ja, jag tog inte bänk när jag började, för jag orkade inte ens stången.
Den väger ju 20 kg och jag orkade knappt 2-3 kg per arm.
En kille skulle nog lätt börja med 10 kg per arm utgångsläge lixom.

Jaa fifan. Jag är på så jvla bra humör just nu!
Ont somfan i armar och ben, men vad gör det?
Nu börjar min jobbhelg också. Hähä, det sög ju.
Hoppas eran blir bättre än min! PUSSMUMS!

Kommentarer
Postat av: Dennis M

Du lär ju käka massa protein iaf. Godis å fett kan man inte bygga mycket muskler av :P Kul att du tycker att det är så roligt :D

2010-12-17 @ 11:13:20
Postat av: Soffy

Men Dennis, det är inte RIKTIGT proteiner jag pratar om :P



Jag hade i övrigt VG i näringslära så jag tror jag vet vad jag behöver få i mig :P Hade det varit ett inlägg om det, kanske jag hade nämnt protein också!

2010-12-17 @ 11:28:56
URL: http://soffy.blogg.se/
Postat av: Dennis M

Jag vet väl att du vet! :D Men du skrev ju att du skulle "Äta mer för att bygga mer". Å vad tusan bygger man me godis? Kagge? ^^ Du skrev ju ändå om muskler, men nämnde inte protein. Nått måste jag ju skriva i mina kommentarer :P Tråkigt om de bara står "Oooo! Snygg brewd!" Hela tiden ^^

2010-12-18 @ 20:02:24
Postat av: Soffy

Men äta mer MAT givetvis, det förstår ju alla :P

Lever du på protein hela dagarna du eller?

Jaa det är väl klart att du ska skriva, men då kan du ju låta bli att skriva nåt puckat :P

2010-12-18 @ 21:56:27
URL: http://soffy.blogg.se/
Postat av: Dennis M

Ja helst skulle jag äta bara protein å typ fett men de e ju så jävla svårt att undvika dom förbannade kolhydraterna! Hoppas du vill va min kompis fast jag e så oerhört puckad ;P

2010-12-19 @ 16:27:25
Postat av: Soffy

Klart jag vill ditt pucko! :P

Förstår bara inte vart det framgår att jag menade att jag äter godis?



För att citera mig själv, från inlägget du just läste

"Inte för att jag menar att man ska käka godis varje dag, men jag

måste sluta känna att det är fel, för någonstans kan ju inte lite godis

vara fel när man väger 49 kilo? "



Det är allt jag säger om godis :P

2010-12-20 @ 03:13:09
URL: http://soffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0