Dag 1!

Ja, jag delar upp det i dagar nu.
Jag har nämligen tagit 234 bilder.
Vi orkar inte ett så långt inlägg.
Så här kommer det!

Jag, Adde & Shiloh bestämde oss för att åka iväg till min Farmor & Farfar.
Som bor i Böle i Graninge nära Sollefteå. Alltså ca 40-45 mil bort!
Vi stannade och käkade lite kina-mat i Hudiksvall en sväng, sen fortsatte vi.

När vi kom fram var mina kusiner nere och gjorde eld i bastun vid sjön och
sen började vi grilla! Lite Hiilos aka Sauna Makkara, som är finsk korv. Supergod!
Sen blev det hamburgare och lax också, så vi fick lite av varje! Mums.


Någon blev lite trött efter den långa tiden i bilen... ;)

Sedan fick vi gå ner och bada och basta i sjön.
Faster Marjo hade fixat björkris så vi kunde använda!
Faktiskt jättemysigt! Vi hade alltid det när vi bastade förr,
men nu var det första gången på något år!


Gött med cider & öl i bastun också. Allt fixat! Vilken semester va? ;)


Sen kastar man på tills man blir så varm att man helt enkelt inte orkar mer
utan nästan springer och hoppar i självmant! Men riiktigt så långt ska vi ju inte gå.


Vid sjön :)


Inte så stilig sådär kisande blekfis i solen men... Skönt var det!


Adde lyser verkligen :D Ha! en liten badkruka!


Puss!


Härligt! Luktar gott sen också :D Både jag och bastun!

Och juste...


Han kom i före mig!

Sen blev det kvällen och alla gick och sov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0